Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Gdański port wyrasta na bałtycki hub

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-03-2013
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Dziennik sg/Gazeta Prawna/Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Gdański port wyrasta na bałtycki hub
fot. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk
– Na Bałtyku zachodzą duże zmiany głównie za sprawą Gdańska, który na naszych oczach staje się hubem. Około 40 proc. trafiających tutaj kontenerów płynie później do innych portów w rejonie Bałtyku – mówi "Dziennikowi Gazecie Prawnej" prof. Włodzimierz Rydzkowski z Uniwersytetu Gdańskiego. Gdańsk odbiera kontenery Hamburgowi, Bremenhaven, Sankt Petersburgowi i Goeteborgowi.

Jak podaje "DGP" polskie porty ubiegły rok mogą zaliczyć do bardzo udanych. W otwartym w 2007 r. głębokowodnym terminalu DCT Gdańsk wynik przeładunkowy po raz pierwszy zbliżył się do 1 mln TEU. Gdynia z terminalem BCT przekroczyła 400 tys. TEU, osiągając wynik najlepszy od 2008 r., a w porcie trwają inwestycje mające zwiększyć możliwości przeładunkowe. W Hamburgu w 2012 r. przeładowano 8,9 mln TEU, o 2 proc. mniej niż rok wcześniej.

 

Całość artykułu

 

Terminale w polskich portach intensywnie się rozwijają. Gdański DCT w 2016 roku ma uruchomić drugi terminal kontenerowy, gdyńskie BCT i GCT realizują wielomilionowe inwestycje, rozbudowując możliwości przeładunkowe. PKP PLK za 500 mln zł zmodernizuje także linię kolejową nr 226 do Portu w Gdańsku. Po uruchomieniu DCT2 gdański port ma szanse na wejście do pierwszej setki portów na świecie.

 

Gdańsk posiada jedyny na Bałtyku bezpośredni serwis z Azji – pętlę AE10 Maersk Line. Maersk pomorski port traktuje prestiżowo – w sierpniu tego roku właśnie do Gdańska zawinie w dziewiczym rejsie największy kontenerowiec świata o pojemności 18 tys. TEU.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Gdańsk: Co dalej z głębokowodnym terminalem zbożowym?

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Co dalej z głębokowodnym terminalem zbożowym?

Mikołaj Kobryński 20 maja 2024

Gdańsk: Unieważniono kolejny przetarg na terminal zbożowy

Intermodal i logistyka

Potrzebne drugie połączenie kolejowe na Wyspę Portową w Gdańsku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Gdańsk: Co dalej z głębokowodnym terminalem zbożowym?

Intermodal i logistyka

Gdańsk: Co dalej z głębokowodnym terminalem zbożowym?

Mikołaj Kobryński 20 maja 2024

Gdańsk: Unieważniono kolejny przetarg na terminal zbożowy

Intermodal i logistyka

Potrzebne drugie połączenie kolejowe na Wyspę Portową w Gdańsku

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5